Monday, March 26, 2007

Middagstips: Noodle Scroodle Ming Ming



Her kommer et tips til en enkel, liten middag. Den er perfekt hvis du vil spare litt penger, hvis du vil ha en superenkel, sunn og god vegatarrett, eller hvis du simpelthen er lei det du vanligvis lager. Den er laget på null komme svisj, så hva mer kan du egentlig ønske deg?

Til 1 person trenger du:

- 1 pakke Vejia nudler (Andre duger selvsagt, men de må være GODE og helst fra ming ming-forretning. Euroshopper er bannlyst i alle fall.)
- Rød paprika, purre og lime
- Thaikrydder, curry e.l
- Olje
- Soyasaus m.fl

Enkel fremgangsmåte:
Skjær paprika i store, delikate biter og purre i store flak. Fres disse lett i olje. Etter en liten stund krydrer du og heller over soyasaus. Ca 1-2 spiseskjeer er ok. For tiden har jeg en Thai soya sauce. Jeg slenger gjerne oppi en dæsj østerssaus også, samt 2-3 spiseskjeer vann (= god kraft). Alle ”kinasauser” duger i og for seg – man tager det man haver. Fiks nudlene. Jeg pleier å koke opp vannet først og deretter la nudlene ligge 2-3 minutter i vannet. Da unngår jeg at de blir vasne :)

Vel, hell alt over i en dyp skål og bland sammen. Skvis noen dråper lime over retten, og etterlat to limebåter på toppen – for smak og syns skyld.

Voliá – dinner is served!

Studentmat møter Wagamama. Utrolig! Og jeg bruker 5 minutter og toppen en tier på dette!
:)

4 comments:

Netten74 said...

måtte trekke på smilebåndet da jeg så overskriften:)

klem

Amelie78 said...

Hehe ;-) Ja, du kjenner vel bedre enn noen til mine finurlige navn på ting og tang ;-)

Ming ming klem fra Hilde

Grete Winther Westrum Løvås said...

Har ikke oppdaget denne bloggen før nå jeg. Skal se etter frosh, eller hva den het. Kommer garantert til å prøve den :)

Amelie78 said...

Grete: Kult! Den med mango og appelsin er suuuuperdigg! :) Klem